Opiskelimme tänään koulussa näyteikkunan ja myymälätilojen esillepano asioita. Mitä se on ja miten tuotteita yritetään myydä eri konstein.
Mitä visuaaliseen myyntityöhön kuuluu?
- esillepanoja
- bloggaus
- värien yhdistelyä
- myynnin elävöittäminen
- mielikuvien luominen
- näyteikkuna
- tarpeiden luominen
- myyntipöytä
- siisteys
- järjestys
- asiakasinformaatio
Esillepano
Hyvä esillepano saa asiakkaan houkuteltua ostoksille. Kun esillepanoa tehdään huomioidaan tuoksu, tunnelma, ikäryhmä, värit, musiikki, valaistus ja asettelu. Mielessä täytyy pitää ajatus miten tuote myytäisiin paremmin.
Mallinukkeiden esillepano
- Ovat yleensä kaupan keskipiste, sillä asiakas ensimmäiseksi sisään tullessaan huomioi nuket
- Puettu samat vaatteet kun myyntipöydällä. Tämä saa asiakkaan nopeasti koskettelemaan tuotteita.
- Ihmisten naamat saavat ihmisten katseen kääntymään, siksi kuvia on myös hyvä olla mallinuken lähellä
- Hiukset ja pipot tuovat lisää kiinnostusta
Tuotteiden esillepano myymälässä
- On tärkeä tunnistaa myymälän kylmät sekä lämpimät alueet.
Kuuma alue = paikka jonne asiakas kulkeutuu aina. Ei ole edes väliä mitä myynnissä siellä on.
- Pitää tietää mikä on asiakkaan reitti kaupassa
- Keksiä keinoja miten asiakkaat saadaan kylmille alueille ostoksille.
Näyteikkuna
- Kertoo uutuksista, kamppanioista ja saa helposti asiakkaan astumaan kauppaan.
- Kertoo liikeideasta
- On osa kaupan imagoa
- Näyteikkunassa käytetään monia ryhmäyttelyjä, joka saa eri tavoin asiakkaan katseen kiinnittymään kohti ikkunaa

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti