keskiviikko 21. elokuuta 2019

Esillepano


Opiskelimme tänään koulussa näyteikkunan ja myymälätilojen esillepano asioita. Mitä se on ja miten tuotteita yritetään myydä eri konstein.


Mitä visuaaliseen myyntityöhön kuuluu?

  • esillepanoja
  • bloggaus
  • värien yhdistelyä
  • myynnin elävöittäminen
  • mielikuvien luominen
  • näyteikkuna
  • tarpeiden luominen
  • myyntipöytä
  • siisteys
  • järjestys
  • asiakasinformaatio


Esillepano


Hyvä esillepano saa asiakkaan houkuteltua ostoksille. Kun esillepanoa tehdään huomioidaan tuoksu, tunnelma, ikäryhmä, värit, musiikki, valaistus ja asettelu. Mielessä täytyy pitää ajatus miten tuote myytäisiin paremmin. 

Kuvahaun tulos haulle esillepano 


Mallinukkeiden esillepano


  • Ovat yleensä kaupan keskipiste, sillä asiakas ensimmäiseksi sisään tullessaan huomioi nuket
  • Puettu samat vaatteet kun myyntipöydällä. Tämä saa asiakkaan nopeasti koskettelemaan tuotteita.
  • Ihmisten naamat saavat ihmisten katseen kääntymään, siksi kuvia on myös hyvä  olla mallinuken lähellä
  • Hiukset ja pipot tuovat lisää kiinnostusta


Tuotteiden esillepano myymälässä


  • On tärkeä tunnistaa myymälän kylmät sekä lämpimät alueet.
Kylmä alue =  paikka minne asiakas ei halua mennä, sillä hän ei pääse tilasta helposti pois.                  (Yleensä alueet ovat kaupan nurkat)
Kuuma alue = paikka jonne asiakas kulkeutuu aina. Ei ole edes väliä mitä myynnissä siellä on.
  • Pitää tietää mikä on asiakkaan reitti kaupassa
  • Keksiä keinoja miten asiakkaat saadaan kylmille alueille ostoksille.

Kuvahaun tulos haulle tuotteiden esillepano


Näyteikkuna


  • Kertoo uutuksista, kamppanioista ja saa helposti asiakkaan astumaan kauppaan.
  • Kertoo liikeideasta
  • On osa kaupan imagoa
  • Näyteikkunassa käytetään monia ryhmäyttelyjä, joka saa eri tavoin asiakkaan katseen kiinnittymään kohti ikkunaa


Kuvahaun tulos haulle näyteikkuna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti