Seinäesillepanoa tehdessä:
- Lukusuunta: katse vasemmasta oikeaan. Tuotteet asetellaan esimerkiksi vaaleasta tummimpaan tai koko järjestystykseen.
- Suuret tuotteet alas
- Valaistus kuntoon
- Hinnat vasemmalle
- Sommittelussa käytä vian yhtä tuotetta
- Mieti värit tarkasti
- Tarkasta tuotteen kunto
- YKSIN KERTAISIN esillepano on parhain
Myyntikorkeus
- Paras myyntikorkeus on silmän ja vyön välillä (120-180cm)
- Keskinkertainen 80-120cm
- Huonosti myyvät tuotteet 80cm alas päin
Ammattisanastoa
- Fronttaus/etuveto
- FIFO: First in, first out
- Lukusuunta
- Face
- Tehoneliö
- Hyllykartta
Kohtaamisjärjestys
Myymälässä on kohtaamisjärjestys: Se syntyy johdonmukaisesti suunnitellulla asiakkaan kulkureitistä.
- Etutila (ykköspöytä, A-alue)
- Keskitila (perusvalikoima)
- Seinustat (tuotteet näyttävästi esillä, mainosmateriaalit, houkutellaan asiakas osaston perälle)
Saimme lopuksi tehtäväksemme luoda itse seinäesillepano leikkaa ja liimaa taktiikalla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti