sunnuntai 22. syyskuuta 2019

Myymälätyö

Visualistin suurin tehtävä on luoda elämyksiä tekemässään esillepanossa.


Seinäesillepanoa tehdessä:

  • Lukusuunta: katse vasemmasta oikeaan. Tuotteet asetellaan esimerkiksi vaaleasta tummimpaan tai koko järjestystykseen.
  • Suuret tuotteet alas
  • Valaistus kuntoon
  • Hinnat vasemmalle
  • Sommittelussa käytä vian yhtä tuotetta
  • Mieti värit tarkasti
  • Tarkasta tuotteen kunto
  • YKSIN KERTAISIN esillepano on parhain


Myyntikorkeus

  • Paras myyntikorkeus on silmän ja vyön välillä (120-180cm)
  • Keskinkertainen 80-120cm
  • Huonosti myyvät tuotteet 80cm alas päin


Ammattisanastoa

  • Fronttaus/etuveto
  • FIFO: First in, first out
  • Lukusuunta
  • Face
  • Tehoneliö
  • Hyllykartta


Kohtaamisjärjestys

Myymälässä on kohtaamisjärjestys: Se syntyy johdonmukaisesti suunnitellulla asiakkaan kulkureitistä.
  1. Etutila (ykköspöytä, A-alue)
  2. Keskitila (perusvalikoima)
  3. Seinustat (tuotteet näyttävästi esillä, mainosmateriaalit, houkutellaan asiakas osaston perälle)

Saimme lopuksi tehtäväksemme luoda itse seinäesillepano leikkaa ja liimaa taktiikalla.

Saimme 2 tuntia aikaa piirtää, miettiä ja tehdä. Työni näytti tältä, kun aika loppui.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti