sunnuntai 14. helmikuuta 2021

Sisällön tuottaminen digitaaliseen ympäristöön

 Teatteri Provinssi 2019


Osallistuin kurssille nimeltä Sisällöntuottaminen digitaalliseen ympäristöön. Kurssin tarkoituksena on oppia tuottamaan somesisältöä markkinoinnin kannalta. 
Tehtävämme oli hankkia asiakas jolle suunnittelimme/teimme somemarkkinointia. 

Aloitin puolen vuoden ajan tekemään luokkakaverini Kasper Korpelan kanssa yhteistyötä. Teimme Salolaiselle Teatteri Provinssille yhdessä somemarkkinointi suunnitelman ja toteutuksen.

Sunnittelimme yhdessä aina kuukauden sykleissä tulevat julkaisut kuvineen ja teksteineen. Suunnittelu pohjana käytimme Officen Planneria.

Teimme yhdessä Instagramia, Facebookkia, sekä Youtubea.




Arvonta

Yksi suurin projektimme oli arvonnan suunnittelu ja toteutus. 
Teimme jouluarvonnan, jossa oli mahdollisuus voittaa kaksi lippu suurmusikaaliin Tohtori Zivago. 

Arvonnan ideana oli saada teatterimme instagramiin enemmän seuraajia. 

Jaoimme postausta esimerkiksi facebookissa erinlaisissa ryhmissä. Osallistua pystyi vain instagramin kautta. Näin saimme facebook seuraajamme siirtymään myös Instagramin puolelle.








Näyttelijä esittely

Näyttelijä esittelyssä oli tarkoitus rikkoa "teatterimuuria". Alentaa kynnystä tulemaan teatteriin. 
Laadimme kolmen viikon ajan suunnitelma Tohtori Zivagon ensi-iltaan asti.
Otimme jokaisesta kuvat, kirjoitimme tekstit, muokkasimme kuvia, sekä teimme story puolelle videot.



Teatteri Provinssi Tohtori Zivago näyttelijät



Video projektit

Teimme myös muurin hävittämiseksi Teatterin tilojen esittelyvideon. Video oli alunperin tarkoitettu näyttää vain Yrittäjänaisten kokouksessa, mutta nykyään videota käytetään myös muihin tarkoituksiin.

Mietimme myös paljon mitä katsojat haluaisivat nähdä jotta kynnys olisi pienempi. Saimme idean kuvata videon nimeltä Kulissien takaa. Videossa näytimme millainen on normaali esityspäivä.



Seuraajien seuraaminen

Seurasimme analytiikkaa taulukon avulla, jota päivittelimme kerran viikossa. Vertailimme saman kokoisia teattereita meidän tileihimme. Aikanamme kasvatimme seuraajia instagramissan noin 300.



Someseuraajien laskeminen


Kasperin tekemät kuvakollaasit tekemistämme storeista




 Teatteri Provinssi 2020-2021


Kun Kasper valmistui, minä tein sopimuksen Teatterin kanssa ja pääsin jatkamaan somen tuottamista. Vuoden aikana pääsin tekemään paljon asioita. Parhain näyttöni työstäni näkyy Teatteri Provinssin sometileiltä. (Tähän postaukseen kaikkea en pysty tunkemaan, vaikka haluaisin)

Alustana somesuunnitteluun käytän ASANA sovellusta. 

Teatteri provinssi somesuunnitelma syksy 2020


My Fair Lady

My Fair Lady oli seuraava tuleva Suurmusikaali. Somesuunnitelmat aloitettiin välittömästi kun harjoitukset alkoivat.

Suunnittelin fontteja, värimaailmaa ja yleistä muokkaustapaa "mistä tuotannon tunnistaa"

Harjoitus kaudella tein paljon story materiaalia harjoituksista. Suurin tehtäväni oli rakentaa studio jossa jokaisesta työryhmän jäsenestä otamme kuvat, sekä kirjoitamme haastattelut.





Kun kaikki haastattelut olivat julkaistu tein lippuarvonnan, jossa katsojat saivat äänestää kenestä he haluaisivat tietää enemmän.

Äänestetyistä henkilöistä teimme 6min videon TET-harjoitteliamme kanssa.

Kun esitykset alkoivat aloin tekemään graafisia postauksia lehtiarvosteluista. Näin paikalliset katsojat näkisivät kuinka hyvästä ja laadukkaasta musikaalista oli kyse.


MyFairLady teatteri provinssi SSS arvostelu



Valitettavasti My Fair ladyn markkinointi pysähtyi kuin seinään yleisörajoitusten takia.


Turvallinen teatteri

Kun esitykset päättyivät minun piti tehdä monia graafisia ilmoituksia. Millaisia rajoituksia meillä on, esitys peruutuksista yms.


Teatteri Provinssin koronarajoitukset



Myös somesisältöä joutui keksimällä keksimään. Mitä mainostaa kun ei ole mitään?
Tällöin tein paljon videoita, ja esittelin teatterimme mahdollisuuksia.



Mesenaatti kampanja

Teatteri osallistui mesenaatti kampanjaan, joka on ollut isoin someprojektini ikinä. Lyhyesti mesenaatti kampanjan avulla katsojat pystyivät tukemaan teatteria rahallisesti. Rahoittaja sai korvaukseksi valitseman summan vastikkeen. Esimerkiksi tukemalla 30€, sai TEATTERIYSTÄVÄN KUNNIAKIRJAN.


Teatteri Provinssi mesenaatti kampanja



Mesenaatti kampanja tarvitsi paljon graafista suunnittelua, tekstejä, kuvia, sekä videoita. Työtä oli suuresti. Suuruuden takia onneksi teatterimme henkilökunnasta Laura Kuisma innostui mukaan. Kahdestaan tekeminen oli paljon helpompaa.

MITÄ SAIN AIKAAN?
  • Aluksi tein lyhyen mainosvideon kampanjasta.
  • Esittelin vastikkeita
  • tein postauksia missä yritin kehottaa seuraajiamme osallistumaan
  • Tein suuren videon, jossa esittelin vastikkeet. (videota käytettiin myös Lippu.fin markkinoinnissa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti